loading...
آموزش وبلاگنویسی
مهیار یوسفیان بازدید : 63 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

اگر بگویم اهمیت این درس به اندازه ی همه ی درسهای گذشته است شاید اغراق نکرده باشم اما از آنجا که در اینجا مبحث رقابت مطرح است (رقابت برای بدست آوردن رتبه ی بهتر در نتایج گوگل) و همچنین از آنجا که مرحله ی طراحی (که در درسهای قبلی به نحوه ی به آن پرداخته شد) قبل از مراحل دیگر قرار دارد این بحث را به درس هشتم موکول کردم، بحث " لینک " یا به بیان عامیانه تر در میان وبلاگ نویسان " تبادل لینک " است.

دقت فرمایید منظور بنده صرفاً این نیست که شما با وبلاگها یا وبسایتهای بیشتری تبادل لینک کنید زیرا تبادل لینک به این معناست که در ازای درج لینک، لینک شوید، بلکه منظور من این است که لینکهای داده شده به وبلاگ خود را افزایش دهید و البته بدیهی است که یکی از راه های افزایش لینک های داده شده به وبلاگ شما تبادل لینک است.

در واقع یکی از مهمترین پارامترهایی که گوگل برای رتبه بندی صفحات در نظر می گیرد تعداد لینکهای داده شده به یک صفحه است (البته با تاثیر دادن همزمان پارامترهایی که در درسهای گذشته به آنها پرداخته شد).

البته فقط لینک شدن ملاک نیست بلکه اینکه با چه عبارتی لینک شوید هم بسیار حائز اهمیت است زیرا وقتی در صفحات بسیاری به یک صفحه ی مشخص با عبارتی مشخص لینک داده می شود گوگل به این نتیجه می رسد که این صفحه یک صفحه ی تخصصی در رابطه با آن کلمه است و به همین دلیل جایگاه آن را در نتایج جستجو ارتقاء می دهد مثلا خود شما (و بسیاری وبلاگنویسان و وبمسترها) ممکن است در وبلاگتان به عنوان لینکدونی یا ... به صفحاتی مثل خود سایت گوگل با کلمه "گوگل" یا به سایت یاهو با عنوان "یاهو" لینک دهید یا به سایت بلاگفا با عنوان "بلاگفا" لینک دهید، و این کار باعث می شود لینکهای داده شده به این سایت با آن عبارت افزایش یابد و آن صفحات در جستجوی آن کلمه در نتایج برتر به نمایش درآیند.

حتی بر اساس این مقوله بمب های گوگلی را می توان منفجر کرد (بمب گوگلی به این معناست که به یک صفحه با عبارت مورد نظر آنقدر لینک داده شود تا گوگل آن صفحه را در نتیجه ی برتر به نمایش در آورد که این کار اغلب با هدفهای سیاسی و تجاری انجام می پذیرد)

بگزارید یک مثال ایرانی از بمب گوگلی برایتان بزنم تا این درس را بهتر متوجه شوید: چند سال پیش که بحث خلیج عربی (به جای خلیج فارس) را مطرح کردند(در گوگل و برخی موسسات بین المللی) از آنجا که این مساله را هیچ ایرانی نمی توانست تحمل کند بمب گوگلی Arabian gulf طراحی و منفجر شد به این صورت که یک ایرانی صفحه ای با عنوان Arabian gulf طراحی کرد و در متن آن پیام خود را قرار داد (صفحه ای شبیه به پیامی که اینترنت اکسپلورر هنگام عدم دسترسی به یک صفحه نشان می دهد با متن The Gulf You Are Looking For Does Not Exist. Try Persian Gulf. به معنی خیلج مورد نظر یافت نشد . خیلج فارس را امتحان کنید) به این ترتیب هنگامی که کسی در هر کجای دنیا در گوگل عبارت مجعول arabian gulf را جستجو کند با این صفحه در نتیجه اول گوگل بر خورد خواهد کرد جالب است بدانید این کار در کمتر از چند روز به وسیله ی تعداد بسیار زیاد لینکهایی که از طرف وبلاگنویسان و وبمسترهای ایرانی به این صفحه داده شد اتفاق افتاد. نکته این بود که برای عملی شدن این طرح وبلاگ نویسان باید فقط با عبارت Arabin gulf به این صفحه لینک می دادند، نه کمتر نه بیشتر....

البته در اینجا تنها کمیت صفحاتی که به شما لینک می دهند شرط نیست بلکه کیفیت آن ها نیز مهم است، و مهمترین پارامتر برای تشخیص کیفیت یک صفحه از لحاظ تاثیر گزاری در رتبه ی شما در گوگل پیج رنک گوگل آن صفحه است که هرچه پیج رنک بالاتر باشد تاثیر گذاری آن نیز بیشتر است.

نکته ی دیگری که باید توضیح دهم این است که مهم نیست لینک شما در کجای یک صفحه باشد و اهمیتی ندارد که کسی روی آن کلیک کند یا خیر بلکه مهم این است که لینک شما وجود داشته باشد.

خوب حال ما به عنوان یک وبلاگ نویس چگونه می توانیم لینکهای داده شده به وبلاگمان را افزایش دهیم؟ برای این کار راههای زیادی وجود دارد که برخی از آنها را در ادمه عنوان می کنم:

1-ارزانترین و ساده ترین کار تبادل لینک است به این معنا که در ازای لینک دادن دیگران به شما نیز به آنها لینک دهید.(برای اینکار می توانید به وبلاگهای دیگران سر بزنید و به آنها پیشنهاد تبادل بدهید البته این کار هم دارای نکات دیگری است که سعی خواهم کرد در مقاله ای دیگر به آن بپردازم)

2-ثبت لینک در دایرکتوری ها و لیستهای اینترنتی.(در این وبلاگ برخی از آنها معرفی شده یا خواهند شد)

3-ثبت لینک با پرداخت مبلغی به سایتهایی که جایگاه ویژه ای در گوگل دارند و این کار را برای شما انجام می دهند.

4- اگر کیفیت مطالب شما ارتقا یابند به نجوه ی که بسیار منحصر به فرد باشند بزودی افراد بسیاری در وبلاگهایشان شما را در قسمت لینک دونی لینک شما را ثبت خواهند کرد.

توجه داشته باشید که همانگونه که در درسهای پیشین تاکید کردم این که شما از چه کلماتی برای لینک شدن با آن استفاده کنید بهتر است با سایر قسمت ها هماهنگ باشد و از کلمات کلیدی استفاده شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    بنر وب
      برای تبادل بنر در قسمت 

       feedback اطلاع دهید.

    آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فايل , آپلود دائمي,آپلود موزیک

    آمار سایت
  • کل مطالب : 215
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 262
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 891
  • بازدید ماه : 1,102
  • بازدید سال : 2,535
  • بازدید کلی : 46,192
  • کدهای اختصاصی
  • کد نمایش افراد آنلاین
  • GOOGLE RANK

    Page Rank

    Page Rank