loading...
آموزش وبلاگنویسی
مهیار یوسفیان بازدید : 62 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)

اضافه کردن سایت های مورد علاقه در مرورگر اینترنت اکسپلورر (Favorites):
برای اینکه آدرسی را که در حال مشاهده آن هستید، به عنوان یکی از سایت های مورد علاقه در لیست مرورگر اینترنت اکسپلورر ذخیره کنید به منوی favorites رفته و بر روی زیر منوی Organize Favorites کلیک کنید و در این قسمت می توانید با استفاده از New Folder پوشه جدیدی در مورد موضوع مورد نظر آن سایت بسازید و آن سایت مورد علاقه را در این پوشه ذخیره کنید.

ذخیره لیست علاقه مندی ها – فید ها و کوکی ها در مرورگر اینترنت اکسپلورر :
یکی از قابلیتهای مفید IE، توانایی این برنامه در انتشار و بازخوانی آدرس های Favorite و کوکی های گردآوری شده، به سایر برنامه های مرورگر اینترنت و یا کوکی ها است . در حقیقت آدرس های یادداشت شده در Favorite، سرمایه های یک کاربر اینترنت محسوب می شوند که می توانند ثمره سال ها وبگردی باشند.
کوکی ها نیز اغلب فایل های کوچکی هستند که تنظیمات کاربری مربوط به سایت های اینترنت را در کامپیوترتان ذخیره می کنند، تا در بازدیدهای بعدی مورد استفاده قرار گیرند. هرچند که گاهی مورد سوء استفاده قرار می گیرند، ولی در بیشتر اوقات کاربردی مفید دارند. متاسفانه این آدرس ها و کوکی ها با تغییر ویندوز از بین می روند.
برای جلوگیری از این اتفاق و تهیه نسخه پشتیبان و یا بازآوری از نسخه پشتیبانی که قبلا تهیه شده است، از منوی File گزینه Import and Export را انتخاب کنید.
در پنجره بعد Export to a file را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید، در پنجره بعد می توانید favorites ، Feeds و Cookies را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید و در پنجره بعدی مسیری برای ذخیره سازی این ۳ فایل انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید و در پایان بر روی Finish کلیک کنید تا ۳ فایل برای فیدها – لیست علاقه مندی ها و کوکی ها در مسیری که شما مشخص کردید ساخته شود.
بدین ترتیب هر وقت که هر یک از این سه را از دست دادید می توانید با رفیتن به منوی فایل و قسمت Import and Export و انتخاب Import from a File این سه فایل را دوباره مثل قبل برگردانید!!.

کلیدهای میانبر در اینترنت اکسپلورر (IE Shortcut):
- برای اینکه دسترسی سریع به کادر آدرس (Address Bar) داشته باشید و بتوانید آدرس اینترنتی مورد نظر خود را تایپ کنید، دکمه Alt+D را فشار دهید. همچنین برای مشاهده آدرس هایی که رفته اید، از دکمه F4 استفاده کنید. توجه کنید که دکمه F4 در برنامه های دیگر ویندوز نیز برای بازکردن یک لیست پایین افتادنی (Drop Down List) مورد استفاده قرار می گیرد.
برای رفتن و بازگشت به حالت تمام صفحه که در آن اجزا غیر ضروری مانند منوها حذف می شوند و پنجره IE تمام مانیتور را پوشش می دهد، کلید F11 را فشار دهید.
برای بستن یک صفحه، کلیدهای Ctrl+W را فشار دهید.
برای رفتن به قسمتهای مختلف یک آدرس در آدرس باز، از ترکیب دکمه های Ctrl و کلیدهای جهتی راست و چپ استفاده کنید.
برای اضافه کردن یک آدرس به Favorites List (لیست سایت های مورد علاقه) از ترکیب دکمه های Ctrl+D استفاده کنید.
برای تازه سازی (Refresh) یک صفحه، از دکمه F5 استفاده کنید.
نکته: برای مجبور کردن برنامه برای بازآوری صفحه اینترنت و استفاده نکردن از صفحات ذخیره در Cache کامپیوتر شما و یا خدمات دهنده اینترنتی که به آن متصلید، از ترکیب دکمه های Ctrl+F5 استفاده کنید.
برای رفتن به فریم های مختلف یک صفحه که از فریم بندی استفاده می کنند، از ترکیب Ctrl+Tab و Ctrl+shift+Tab استفاده کنید.
اگر در هنگام کلیک کردن بر یک لینک، دکمه Shift را پایین نگه دارید، لینک مورد نظر در یک پنجره جداگانه باز خواهد شد. در واقع به جای اینکه صفحه جدید جایگزین صفحه فعلی شود، در یک پنجره جدید گشوده خواهد شد.
برای ایجاد دسترسی سریعتر به یک لینک، می توانید یک میانبر ایجاد کنید. برای انجام این کار ، بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید و از لیستی که ظاهر می شود، گزینه Copy Shortcut را انتخاب کنید. سپس در محلی که می خواهید میانبر را قرار دهید، گزینه Past Shortcut را از منوی Edit انتخاب کنید. همچنین می توانید ترکیبی از کلیدها را به میانبر ایجاد شده اختصاص دهید تا برای باز کردن لینک مورد نظر بکار گرفته شوند. برای اینکار بر روی میانبر مذکور، راست کلیک کنید و از لیستی که ظاهر می شود گزینه Properties را انتخاب کنید، سپس به قسمت Web Document بروید، Shortcut Key را انتخاب کنید و کلیدی را به همراه کلیدهای کمکی Alt , Shift و یا Ctrl فشار دهید.
برای استفاده کمتر از ماوس می توانید موقعی که پنجره IE فعال است با گرفتن کلیدهای Alt+F منوی فایل، کلید Alt+E منوی Edit و همینطور منوهای دیگر را باز کنید و با کلیدهای جهت نما روی منوها حرکت کنید.
همینطور هنگامی که زیر منو با روش فوق باز شد میتوانید با یاد گرفتن میان برهای زیر منوها هم به روش زیر سرعت کار با مرورگر IE را بالا ببرید:
برای مثال برای ذخیره کردن یک فایل می توانید کلید Alt+F+A را بگیرید و صفحه را ذخیره کنید.
این روش برای اجرای زیر منوهای دیگر هم کاربرد دارد.

ذخیره کردن محتویات یک صفحه با استفاده از اینترنت اکسپلورر:
- در مرورگر Internet Explorer نسخه ۵ و بالاتر، سه گزینه برای ذخیره کردن یک فایل HTML وجود دارد. این گزینه ها در زمان ذخیره یک صفحه اینترنتی را می توان در کادر Save As و در قسمت Save As Type پیدا کنید که عبارتند از:
(Web Page,Compelete(*htm,*.html : گزینه پیش فرض است. در این روش تمامی متن صفحه و تصاویر موجود در آن و سایر فایل های خارجی وابسته، مانند فایل های نوع CSS و JS ذخیره می شوند. فایل اصلی که از نوع HTML است نیز بصورت جداگانه و بقیه فایل های تکمیلی در شاخه جداگانه ای به اسم نام فایل ذخیره شده Files کپی می شوند.
برای مثال اگر نام فایل ذخیره شده InternetPage.htm باشد. فایل های تکمیلی در شاخه InternetPage_Files ذخیره می شوند. در این صورت ار هر یک از این دو را پاک، کپی و یا جابجا کنید، دیگری نیز پاک، کپی و یا جابجا خواهد شد.
نکته دیگر آنکه در این روش گاهی در زمان ذخیره کردن صفحه اینترنت، زمان زیادی گرفته می شود. برای حل این مشکل Internet Explorer را موقتا با دستور Offline از منوی File در حالت Offline قرار دهید و پس از ذخیره از حالت Offline خارج شوید.
(Web Archive,Single File(*.htm,*.html: در این روش تمامی صفحه و فایلهای تکمیلی در درون یک فایلی با پسوند MHT قرار میگیرند.
(Web Page,HTML Only(*htm,*html: در این روش تنها متن صفحه، بدون فایل ها و تصاویر تکمیل کننده ذخیره می شود.

بالابردن سرعت اجرای صفحات مرورگر Internet Explorer:
اگر در جایی هستید که سرعت اینترنت پایین است و در بازکردن صفحات مشکل دارید، و بخصوص در بازکردن یک ایمیل در یاهو و یا صفحات دیگر باید مدتها به انتظار بنشینید، می توانید دریافت تصاویر را در قسمت Internet Options و در بخش Advanced غیر فعال کنید.
برای غیر فعال کردن تصاویر و انیمیشن های موجود در صفحات وب به منوی Tools و سپس به زیر منوی Internet Options در مرورگر IE بروید و سپس در قسمت (Tab) تب Advanced رفته و در قسمت Multimedia تیک (علامت فعال سازی) کنار Show Pictures و …Play Animations را بردارید (غیر فعال کنید).
در این صورت تصاویر بارگذاری نمی شوند و تنها متن دریافت می شود و این کار سرعت دسترسی شما را بسیار بالا می برد. در حقیقت بیشتر تصاویر موجود در صفحات اینترنتی، تبلیغاتی هستند و حجم زیادی از داده های دریافتی را در بر می گیرند.
ضمنا برای نمایش تصاویری که مایل هستید دیده شوند، کافی است که در روی کادر خالی تصویر کلیک سمت راست کنید و از منویی که ظاهر می شود گزینه Show Picture را انتخاب کنید تا آن تصویر بخصوص، به سرعت نمایش درآید.
- اگر با مبحث مهم و نیرومند CSS ) Cascaded Style Sheet) در اینترنت آشنایی دارید و می خواهید که تمام صفحات طبق شرایط و سلیقه شما نشان داده شوند، مراحل زیر را دنبال کنید:
ابتدا در مرورگر IE به منوی Tools بروید و Internet Options را باز کنید و در صفحه اول که General نام دارد، بر روی Accessibility کلیک کنید و کنار عبارت Format Documents Using My Style Sheet علامت بزنید و آدرس فایل CSS انتخابی خود را مشخص کنید.

غیرفعال کردن پیغام خطا در اینترنت اکسپلورر:

برای این کار روی آیکون اصلی Internet Explorer راست کلیک کرده و Internet Options را انتخاب نمایید. سپس به آخرین سربرگ آن یعنی سربرگ Advanced بروید و در قسمت Browsing تیکDisable script debugging را فعال کنید و تیک Display a notification about every script error را بردارید. به این ترتیب یک سایت حتی اگر مشکلی هم داشته باشد، به شما پیغام خطا نمی دهد و فقط در گوشه پایین سمت چپ یک علامت اخطار زرد رنگ کوچک نمایان می شود که با دوبار کلیک کردن روی آن می توانید خطا را مشاهده کنید.

بالا بردن سرعت دانلود در در اینترنت اکسپلورر:

با بهره گیری از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید سرعت دریافت(دانلود) اطلاعات از طریق اینترنت را در مرورگر اینترنت اکسپلورر تا چندین برابر افزایش دهید.

برای بالا بردن سرعت دانلود اینترنت اکسپلورر:

۱- بر روی جای خالی از دسکتاپ راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.
۲- تب Desktop را بر می گیزینیم.
۳- بر روی دکمه Customize Desktop کلیک میکنیم.
۴- در پنجره باز شده به تب Web می رویم.
۵- بر روی دکمه Properties کلیک میکنیم.
۶- در پنجره باز شده به تب Download می رویم.
۷- سپس تیک گزینه Limit hard-disk usagefor this page to را میزنیم.
۸- بعد در مقدار فیلد Kilobytes را به عدد ۹٫۰۰۰ تغییر می دهیم.
۹- در پایان OK را زده و خارج میشویم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    بنر وب
      برای تبادل بنر در قسمت 

       feedback اطلاع دهید.

    آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فايل , آپلود دائمي,آپلود موزیک

    آمار سایت
  • کل مطالب : 215
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 691
  • بازدید ماه : 902
  • بازدید سال : 2,335
  • بازدید کلی : 45,992
  • کدهای اختصاصی
  • کد نمایش افراد آنلاین
  • GOOGLE RANK

    Page Rank

    Page Rank